טנטרה כדרך חיים מיסטית

דרך חיים מיסטית

תורות רבות מן המזרח הרחוק מהגרות עם השנים לישראל ומעשירות את חייהם של רבים. תפיסות רוחניות, פרקטיקות טיפוליות ותרגולים לחיזוק הגוף והנפש הפכו לטרנד של ממש.

בין כל אלו, ישנה תורה אשר נותרה בלתי מובנת ומסתורית - הטנטרה היא תפיסת עולם שמקורה בהודו וטומנת בחובה עולם תוכן עמוק ורחב ידיים. היא משלבת עקרונות הגותיים עם פרקטיקה ומשמשת למעשה כמשנה סדורה על האופן בו יכול אדם לפעול בעולם על מנת לשלוט במציאות חייו. על מנת להסיר את מסך המסתורין מעל התורה המקיפה והעתיקה הזו, אלו כמה מיסודות הטנטרה והאופן בו ניתן לתרגל אותה.

מהי למעשה טנטרה?

משמעות המילה טנטרה בסנסקריט (השפה ההודית העתיקה) היא "מארג" או "התפרשות". האסכולה התפתחה מתוך ההינדואיזם במאה השישית לספירה והגיעה גם למערב בו שולבה בתורות רוחניות קיימות או עם גישות בפסיכולוגיה ובפילוסופיה. נקודת המבט של הטנטרה תופסת את העולם כמארג חי חובק כל אשר תדריו השונים באים לידי ביטוי באופנים שונים אותם אנו יכולים לתפוס במצבי תודעה שונים.

מכאן, שיש בנו את היכולת הפוטנציאלית להבין את טבעו של הקיום ועל ידי תרגול מתמיד ניתן להסיר את שכבות הבורות וללמוד יותר ויותר כיצד לחוות את הקיום בכל מצבי התודעה. מכאן, שעל פי הטנטרה, היקום כולו הוא מארג אחד אשר כל מרכיביו שזורים זה בזה ולכן, כל פעולה שאנו עושים היא בעלת השפעה ניכרת על הסביבה שלנו. מכאן שהיכרות אינטימית וקרובה שלנו עם צרכי האחר ועם גבולותיו, מאפשרים לנו להפרות זה את זה באופן הדדי ובצורה בריאה ומיטיבה.

תהליך משנה חיים

הטנטרה כפרקטיקה מציבה למעשה את האדם כגורם המתווך שבין הגשמי והרוחני, הגוף והנפש, המחשבה והפרקטיקה. תרגול הטנטרה מאפשר לאדם להתבונן בקיום מנקודת מבט מחודשת ולהחיל אותה על מגוון רחב של אספקטים בחיינו, מהוויסות הרגשי ויחסינו עם האנשים המשמעותיים בחיינו ועד למחלות פיזיות ואפילו על האופן בו אנו מתנהלים במקום העבודה. ההיקף הרב תחומי של הטנטרה מאפשר לאדם לחולל בחייו שינויים רחבי היקף ולכן גם משמשת כאמצעי טיפול יעיל ואיכותי ביותר. באמצעות התרגול הרוחני בשיטת הטנטרה, ניתן לקבל כלים חדשים לניהול קשיים נפשיים, להתמודדות עם סביבה לא מיטיבה וליצירת מרחב הרמוני בין הגוף והנפש.

בין טנטרה למיניות

לרוב כשאנשים שומעים את המילה "טנטרה", מיד עולה להם בראש מיניות. הדבר אינו מקרי, שכן ליחסי המין משמעות מרכזית בפרקטיקה הטנטרית. חוויית העונג היא היבט במארג החוויה האנושית הכוללת והעצמתה מאפשרת לחוות את הקיום באופן מלא גם במצב תודעה זה. החיבור העמוק המתרחש באינטימיות המינית מהווה במובנים רבים היבט של חיבור הגופני עם האלוהי.

ישנן כיום סדנאות רבות בישראל המציעות הדרכה מינית לזוגות על פי גישת הטנטרה.בעזרת תרגול מדיטטיבי, גופני ורוחני, מאפשרת תורת הטנטרה לזוגות לחוות את הקירבה האינטימית והזוגיות כפרטים בתוך מארג וכיחידה אחת המנהלת קשר הדדי עמוק ורוחני. כך הגוף והתענוגות הכרוכים בו הופכים למקודשים והזוגיות הופכת למקדש.

>> מעוניינים להתנסות בחוויה טנטרית זוגית מיוחדת?
לחצו כאן לפרטים
 

Strip Line1
Strip Line2