איזון פנימי והרמוניה

הסגנון הזה מוכר לכם ? כל מה שאישתו רצתה, זה שהוא יאסוף אותה מן העבודה בשעה המסוימת שאמרה לו. אז למה להפוך את זה לכותרת של הכתבה ? כי יש פה משהו צורם.

שלוש פעולות, שלוש, שנאמרו בלשון ציווי, במשפט בן 5 מילים. תשמע – תבוא – תיקח.

להלן מטלה פיצפונת : שימו לב במהלך היום, בדיבור/בשיחה אל הקרוב/ה לנו (תמיד זה הנוסח עם הקרובים לנו ביותר), בכמה פעלים שמתחילים באות ת', מילות ציווי, השתמשתם. תתעלפו, כשתגלו. גם כשאתם פונים לילדים שלכם.

תרים – תוריד- תשים – תחזיר – תבוא – תלך – תיקח – תביא – תשמע – תגיד  - תענה – תפסיק – תיתן – תעזוב - תלמד – תקפוץ – תרוץ – תדפוק – תעשה – תאסוף. ועוד. תתתתתתתתתתתתת. מיליון ת'אפים מתישים, מרגיזים, מעצבנים. "אבא שלי מומחה בלחפור לי במוח", אומר לי ע'. "הוא כל הזמן מתזז אותי." לא. אל תטעו. אבא של ע' הוא לא מורה לחינוך גופני. הוא לא מדריך לספורט. הוא גם לא סופר לבן שלו קלוריות. הוא חשב בחברה, נושא משרה בכירה, יופי, שחושב שבבית כולם צריכים לנוע לפי הקצב שלו. בהחלט על-פי גחמותיו, מצב הרוח שלו וכד'.

מ' מרגישה שאמא שלה מתוסכלת מהיותה רופאה, חלמה להיות רמטכ"ל, ולכן על-פי פרשנותה, "נותנת כל היום פקודות. מי אשם לה שהיא לא עשתה קריירה צבאית ?"

 א' מרגיש שאישתו שכחה שהיא אישתו, תפסה עליו בעלות, מנחיתה עליו הוראות, שולחת אותו למשימות... "אין לה רישיון נהיגה. נהייתי הנהג הפרטי שלה ושל חמותי וגם של אחותה. 10 בלילה 'תעשה טובה, תביא את אמא שלי, ובחזרה תקנה לחמניות במאפייה'. בדרך היא מצלצלת אליי לנייד 'תקפוץ רגע לסופר, פתוח עד 11, תיקח מים מינרלים, נגמר לנו'. אם אני מתעצבן ואומר לה שמחר נעשה קניות מרוכזות, כי אין לי כוח, היה לי יום קשה בעבודה, את יודעת מה היא עונה לי ? 'מה יש מה אמרתי לך – תנקה את הבית ? תכניס למדיח ? תתלה כביסה ? על כל דבר אתה מתלונן.' אני מרגיש שבבית הפכו היחסים בינינו ליחסים שבין מנהלת עבודה לבין העובד שלה. שכחנו להיות זוג, בעל ואישה".

ד' מספרת לי שבעלה, איש משטרה, מגיע הביתה בשעות מאוחרות. "פייר אני אומרת לך, אורלי, כדי להרגיש שאני לא פריירית, אני אומרת לו שיעשה כמה דברים, גם אני עייפה, גם לי קשה, אז מה, הוא חי בבית, לא ? "

 י' טוען שיסורי מצפון מכבידים עליו, הוא מפספס את הילדים, אז הוא מנסה לפצות. "אני מודע לזה שמקפיצים אותי ממקום למקום בכל שעה נתונה, (שעות הלילה המאוחרות), לפי צרכי הילדים. אני לא מתנגד, כי אני יודע שאני אבא שלהם, אבל תכלס', המון פעמים אני מרגיש מנוצל. לא באמת חושב שזו הדרך הנכונה. למה בכלל יש פה עניין של פיצוי ? בשישי משעות אחה"צ אני בבית, גם בשבתות. אבל אז אין עם לדבר. כל אחד בענייניו. יש לי תחושה כאילו משתמשים בי, צריכים אותי להסעות, לכסף, לא יודע. איבדנו משהו בדרך. אבא קח אותי, תקפיץ אותה, תחזיר אותו, תביא לה חולצה ארוכה קר לה, תן לו כסף, כשאתה יורד תיקח את הזבל... לא יודע, די מעיק לי".

בכל המפגשים עם המטופלים, בשיחות, במדיטציות, בהרפיות, המטרה היא להגיע להרגשה של שלימות פנימית. לקבלה של עצמי, של הדברים שנכונים בעיני (לא בעיני הסביבה!). התנהלות מבוקרת כזו מתוך הקשבה לעצמי, מבטיחה יותר שקט. יותר חוסן  פנימי, יותר ביטחון במעמדי בבית. יותר הרגשה שאני שווה. שלימות פנימית משדרת מסר לילדים בדבר ערכים של כבוד עצמי, כבוד לזולת, התחשבות, עזרה, הדדיות. כי אז אין ענין של ניצול/פיצוי/השפלה/'הנהלת חשבונות' ומאבקי כוח. יש הכרה בצרכים של הפרט, יש הכרה בקשיים, יש התחשבות בעייפות, בסדר יום.

 ביחסים שבין הזוג, אל תשכחו שאתם בעל ואישה. הלו....זוגיות, הוא והיא, כייף, פורקן, סיפוק, פינוק, אהבה, השקעה, אינטימיות, ביחד...("אתמול" התחתנו כי אהבנו, חלומות משותפים, עניין, תשוקה, קירבה. למה לוותר על זה ?).

ועם הילדים,  'לעבור לדום מתוח' נוכח דרישותיהם, מתוך ניסיון לחפות על יסורי מצפון זו שגיאה פטאלית. הילדים קולטים פי כמה וכמה יותר משאנו מבינים. ברור להם שלא תמיד צריך להיענות להם. גם הם זקוקים לגבולות. כשהנתינה באה מתוך התחשבנות, אז אין לה ערך לטווח הרחוק. כי אז, "ניפטר מזה וזהו, שקט תעשייתי", אומר לי י'. והילדים קולטים שעשית 'וי'. אין כאן סובלנות, או חינוך. יש פה בהחלט ויתור. כניעה. נסיגה. התקפלות.

 ל מ ה  ??? מה, יש לכם 5000 ילדים בעולם ? שלא ממש משנה אם יווצר ריחוק מאחד ?

לא. יש לנו כמה ילדים. רק מתוך מודעות ואהבה והשקעה נייצר תקשורת בריאה. כנ"ל בין בני הזוג. נפלא לעשות ביחד, לתרום יותר ולפנק כשהמוטו הוא שאם טוב לה/לו, טוב גם לי. השאיפה צריכה להיות, לעשות לה/לו טוב, ואז שנינו יוצאים נשכרים. (במילות ציווי, בהנחתות, בפקודות, בלחץ, לא נעשה טוב !!! רק נכביד ונעיק ונרגיז. בשביל מה ?)

תנסו לומר את הדברים בדרך אחרת. למשל בנועם, בלבביות, בחביבות, באהבה. כ ד א י !

מאמרים נוספים על מצב הרוח , שלימות פנימית ,זוגיות ,מיסטיקה ב- פורטל מיסטיקה

Strip Line1
Strip Line2